tisdag 6 september 2011

VUXENPOÄNG

Jag har gått och blivit med lägenhet jag!

Hela vintern och våren har jag sökt alla lägenheter jag kunnat komma åt. Hyres, andrahand, förstahand...ja you name it! Där det fanns en sökknapp, där var jag!

Mådde sämre och sämre när jag inte kunde hitta mig ett hem, inte ens en visning fick jag komma på! Det värdelösaste stället att försöka hitta en lägenhet på är BOPLATS!
Jag kommer aldrig gå in där och söka igen. För man söker och söker och ingenting händer. Tur för dom att det är gratis att vara medlem. Dom har liksom ingen riktig bostadskö heller, utan man kan söka i tjugo år utan att få en endaste visning!

Så, vad gjorde jag?
Jag började spara en massa pengar och kollade runt på bostadsrätter! Plötsligt en dag hittade jag min drömlägenhet, vit som en dröm och jag såg mig själv bo där när jag var på visningen. Tyvärr så vann jag inte budgivningen...

Jag hängde inte läpp för det utan letade vidare.
Jag bokade in mig på visningar, och kollade runt ungefär dygnet runt.
Tillslut hittade jag en som jag tyckte om, den låg i samma område som min dröm och var byggd ungefär likadant!

Jag var på visningen och kände att det priset som säljaren ville ha inte var värt.. Så jag valde att vara med på ännu en budgivning. Sagt och gjort, jag lade ett bud samma som utgångspriset. Det gick en dag och jag var så nervös att någon skulle buda över. Men ingen gjorde det.

SÅ LÄGENHETEN BLEV MIN!

Jag var tok-lycklig!

Behöver jag säga att jag hade fjärilar i magen när jag skrev på alla papper??

Den 30e september får jag nyckeln och då börjar jag med att renovera lägenheten. Det blir ett helt nytt kök, och nytt badrum och så ska jag få golvena slipade och vitbetsade!

Jag ser detta framför mig hur jäkla bra detta kommer att bli! Att få sin lägenhet precis hur man vill ha det.

Året är 2011 och jag har köpt en bostadsrätt.

Om vi spolar tillbaka ett år, då trodde jag aldrig det här. Hade inte ens en tänke på att jag skulle kunna köpa en lägenhet. Jag trodde jag skulle bo i en rutten hyresrätt. Men nej nej, jag är snart 22 år och har köpt min allra första lägenhet!
Jag smäller aaaaav :)


Allt för mig idag!

Inga kommentarer: